لیست قیمت خرید ابزار طلا و جواهر سازی درجه یک

صنعت طلا و جواهر به عنوان یکی از صنایع دستی و هنری شناخته شده،  می باشد .

برای شروع این حرفه ابتدا بهتر است که قیمت خرید ابزار طلا و جواهر سازی را در نظر گرفته و سپس با راه اندازی کارگاه مطلوب شروع به تولید زیورآلات طلایی کنید .

تهیه لوازم کاری ساخت طلای مطلوب و کارگاهی کامل و مجهز تضمین کننده یک درآمد پایدار برای شما خواهد بود .

لیست قیمت خرید ابزار طلا و جواهر سازی درجه یک

انواع ابزار طلا و جواهر سازی و مزایای آنها

انواع ابزار طلا و جواهر سازی و مزایای آنهایک کارگاه تولید زیورآلات طلا ابتدا میبایست دارای فضایی مطلوب و مناسب با تهویه هوای کافی باشد زیرا در تولید مصنوعات فلزی از قبیل طلا و نقره اکثرا از حرارت دهی ، ذوب فلزات و جوشکاری استفاده  می گردد که هریک با ایجاد بخارات سمی حاصل از سوختن گازها و خروج گازهای سمی و خطرناک از فلزات همراه است و بدون شک این گتزها برای سلامتی انسان خطر ناک بوده در طول زمان مشکلات تنفسی ایجاد خواهد کرد .

مهمترین ابزار یک کارگاه طلا سازی مدرن و امروزی شامل دستگاههای حرارت دهی و ذوب فلزات ، دستکاههای جوش و لحیم کاری ، دستگاههای نورد فلز و تبدیل آن به ضخامتها و اشکال متفاوت، دستگاه طراحی و برش CNC طلا  و وسایل تمیز کاری و پرداخت و آبکاری  طلا می باشد .

پس متوجه می شویم که یک کارگاه مجهز نیازمند یک طیف گسترده از ابزار دقیق و گسترده است و سپس گروهی هنرمند چیره دست و خبره که بتوانند از این لوازم و ابزار آلات به خوبی برای تولید زیور آلات استفاده کنند .

در گذشته های دور تر طلا ساز ها تمام کارهای خود را با ابزارهای ساده و اکثرا دست ساز خود انجام می دادند اما اکنون  کارگاههای طلا سازی جهت افزایش سرعت و کیفیت و اجرای طراحی های نوین نیازمند تهیه و بکار گیری لوازم جدید در کارگاههای خود هستند تا به کمک‌ آن لوازم بتوانند در کارگاهها سفارشهای تکی و خاص و یا سفارشهای سری بازاری را تولید کرده و به بازار روانه کنند .

عوامل موثر در قیمت گذاری ابزار طلا و جواهر سازی

عوامل موثر در قیمت گذاری ابزار طلا و جواهر سازیابزار طلا سازی به عنوان لوازم دقیق و حساس شناخته شده و طبقه بندی می شوند .

در همین راستا قیمت گذاری لوازم طلا سازی نیز با توجه به حساسیت و دقت هرکدام از ابزار آلات و همچنین توان تولید و سرعت انجام کار آنها دارد .

در شرایط کنونی قیمت فروش ابزار آلات و ماشینهای مخصوص طلا سازی بصورت توافقی و روزانه اعلام می گردد اما حتما بازار بزرگ طلا فروشان و قسمت فروش لوازم کاری طلا سازی ان بهترین قیمتها را در این خصوص اعلام می نماید .

کارگاههای طلا سازی می توانند در عین حالیکه یک کارگاه هنری هستند به عنوان کارگاهی صنعتی نیز دسته بندی شوند زیرا به سبب تعداد بالای تقاضای بازار و تنوع محصولات در این صنعت گاهی سفارشهایی با تعداد زیاد جهت تولید داده خواهد شد و در این حال کارگاه می بایست بتواند سفارش را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب حاضر کند که این خود فقط وقتی ممکن خواهد بود که کارگاه مجهز به دستگاههای به روز و کار آمد و پرسنل حرفه ای برای بکار گیری آنها باشد .

از چه مکان هایی می توان ابزار جواهر سازی را تهیه نمود؟

از چه مکان هایی می توان ابزار جواهر سازی را تهیه نمود؟بازارهای فروش طلا و در کنار آن لوازم و تجهیزات طلا سازی هم اینک در اکثر شهرهای موجود است اما بی تردید بهترین و کاملترین بازار فروش لوازم طلا سازی در بازار بزرگ تهران قرار دارد .

لوازم طلاسازی به ابزارهای تولید داخل و یا تجهیزات  دست ساز و گروهی از لوازم وارداتی تقسیم می شوند که بسته به کیفیت و تکنولوژی دارای قیمتهایی متفاوت هستند.

لوازم مورد نیاز یک کارگاه مجهز طلاسازی عبارت است از :

 میز کار مخصوص طلا سازی 

دستگاه بخار طلاسازی

دستگاه آبکاری طلا

دستگاه نورد طلا

دستگاه ریخته گری و قالب ریزی طلا

قالبهای خوشه ای و فرم دار 

انواع کف چینها و قیچی های طلا سازان

کولیس و ابزارهای اندازه گیری

انواع سوهان 

اندازه های مختلف بوته ذوب طلا

انواع فندک های جوشکاری و سرپیچهای آنها

کوره ذوب برقی طلا

موم زن ۲/۵ لیتری 

التراسونیک ۳/۵ یا ۵/۵ لیتری 

و خیلی لوازم ریز و بزرگ ویگر که متناسب با نیاز استادکار طلا ساز و چیزی که او قصد ساختش را دارد می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.